Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Herectví v rozdílných žánrech absolventských inscenací
Kratochvílová, Anna ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; TICHÁ, Petra (oponent)
Práce A.K. se snaží zachytit vývoj přemýšlení mladé herečky, který se zrcadlí na změnách přístupu k práci. V rámci zkušeností se zabývá různorodostí přístupu herce k roli v závislosti na žánru inscenace či vlivu režiséra na herce v souvislosti s jeho odlišným přístupem, postupy i povahou. Chce nastínit průběh přípravy na roli, zkoušení a reprízování rolí v těchto absolventských inscenacích: Denis Kelly: Rituální vražda Gorge Mastromase (A. Svozil, K. Kosová), Ö. Horváth: Povídky z vídeňského lesa (J. Kačmarčík), I. Vyrypajev: Opilí (A. Burianová) a A. P. Čechov: Racek (I. Krejčí). Zmiňuje se i o své inspirativní zkušenosti s imerzivním divadlem v rámci projektu Pomezí (L. Brychta, Š. Tretiag, K. Součková). V neposlední řadě se zamýšlí také nad otázkou společné cesty herce a režiséra v případě odlišného vkusu a v návaznosti na to i názoru na inscenaci. A nakonec i nad nepostradatelnou rolí nadhledu v tvorbě.
Herecké prožívání a představování
Kotrbatá, Jana ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji tématu prožívání a představování. V jedné kapitole se snažím zachytit hlavní teze Stanislavského a Diderota, ale především se snažím reflektovat své vlastní zkušenosti. Porovnávám všechny absolventské inscenace v divadle Disk a v jednotlivých kapitolách popisuji, jakým způsobem jsem pracovala na konkrétních postavách, jak jsem k práci přistupovala, jaké jsem volila výrazové prostředky apod.
Hledání osobního tématu při tvorbě role
Ernest, Adam ; NĚMEC, Marek (vedoucí práce) ; DEÁK, Juraj (oponent)
Diplomová práce se zabývá hledáním osobních témat při herecké tvorbě a jejich následném předání divákovi skrz hercem ztvárňovanou postavu, kdy „osobní téma“ ve formě „názorového obsahu“ je dle autora jedním ze základních předpokladů uměleckého, osobnostního a kariérního vývoje. Autor nejdříve definuje základní termíny související s osobností a jejich vzájemné vztahy a následně analyzuje základní předpoklady, které musí herec k naplňování své profese ovládat. Jádrem práce je pak zamyšlení nad umělcovou individualitou a poté zkoumání vztahu mezi osobními tématy tvůrce a jím tvořené postavy, kdy autor aplikuje poznatky načerpané ze svých dosavadních zkušeností nabytých při studiu na DAMU, prvním kontaktem s profesionálním jevištěm a své názory obecně. Autor dále analyzuje osobní témata týkající se konkrétně jeho osoby, coby možné překážky při vykonávání herecké profese.
Herec a jeho odpovědnost za celek inscenace
Haj Hossein, Jordan ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; NĚMEC, Marek (oponent)
Práce rozvíjí, prozkoumává a v závěru shrnuje témata, která se zabývají pozicí herce v inscenaci, jeho tvůrčí odpovědností za utváření a vyznění inscenace.Autor přestavuje svůj svět asociací, pochybností a motivací, které ho, jakožto divadelním uměním zabývajícího se člověka, neustále doprovázejí na herecké cestě studijním i osobním životem. Uchopuje problematiku herecké profese částečně z historického a částečně z osobního pohledu.Připomíná, v jakém stádiu vývoje se herecké řemeslo nacházelo v různých vybraných (kulturních) etapách společnosti s důrazem na pozici herce v divadle a nabízí svoji interpretaci tvůrčích přístupů jednotlivých období.V závěru autor nachází odpovědi na některé otázky, jež v něm rezonují a shrnuje svůj náhled na problematiku postavení herce v 21. století.
Vědomá výstavba role jako předpoklad her eckého sebevědomí
Krejsová, Klára ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HLAVÁČOVÁ, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce má název Vědomá výstavba role jako předpoklad hereckého sebevědomí a je členěna do čtyř oddílů, šesti kapitol a deseti podkapitol. Při psaní jsem vycházela zásadně ze svých zkušeností a svých vlastních pocitů, citovala jsem z řádně označených pramenů a autorů. Cílem této práce není vědecký výzkum, ale utřídění toho, co jsem se během studia na DAMU naučila a jakou zkušeností jsem prošla. V úvodní části se věnuji úvaze o obtížnosti psaní o herectví a zároveň o důvodech, které mě přiměly k výběru zvoleného tématu. V dalších částech textu se zaměřuji na vlastní pocity a zkušenosti nabyté v průběhu zkoušení různých inscenací s různými režiséry. Rozebírám, jaké okolnosti mají vliv na sebevědomí herce a jak souvisí sebevědomí osobní se sebevědomím hereckým. V závěru své práce vyjadřuji víru, že do divadelního světa vykročuji vybavená vysokoškolskými vědomostmi a získanými dovednostmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.